DEEL 2 DE JAARREKENING

Verplichte bijlagen

Reserve Ecoducten

Doel reserve

Financiering van het programma Prioriteiten Ecopassages bij provinciale wegen tot en met 2015 dat in mei 2005 is vastgesteld ter uitvoering van het Meerjarenprogramma Faunavoorzieningen.

Instellingsbesluit

PS d.d. 15 mei 2006 (PS2006BEM11) en PS d.d. 12 december 2011

Kenmerken van de reserve

Soort reserve

Bestemmingsreserve

Functie

Egaliseren

Voeding

Bij behandeling van de voorjaarsnota 2006 (PS 15 mei 2006) is besloten om € 4,9  miljoen te storten in de reserve voor de N227 Leusderheide- Den Treek uitvoering en € 1,0 miljoen voor de Biltse Rading uitvoering.Herprioritering middelen conform Coalitieakkoord, te weten: Groot Mijdrecht Noord € 1.520.000, Najaarsrapportage 2011 € 6.440.000,  Energiek Utrecht € 1.950.000, Fonds uitplaatsing hinderlijke bedrijven € 761.000 en Fonds Stedelijk Bouwen Wonen € 835.000.

Minimum bedrag

0

Maximum bedrag

5000000

Eindjaar

2022

Toereikendheid

Vrije ruimte

Nut en noodzaak

Het doel van deze reserve is om ter beschikking gestelde provinciale gelden die nog niet gebruikt zijn, beschikbaar te houden voor het aangegeven doel.  

Bestedingsplan

Aanleg van een 3-tal ecopassages over de N227 en N226 en een kleinere faunapassage onder de N237 bij Griftenstein

Voorwaarde besteding

De op basis van de daartoe strekkende besluiten voor diverse ecoducten betaalbaar gestelde middelen

Concrete verplichting

Er zijn alleen t.b.v. de bouw N227 verplichtingen aangegaan.

Relevante ontwikkelingen

Mate van doelrealisatie

De ecoduten N226 (Maarsbergen-Leersum) , N227 (Maarn Doorn) en de faunapassage onder de N237 worden gerealiseerd.

Risico's

Onbekend

Bijzonderheden

Geen

Begroot na wijziging

Realisatie

Saldo

Stand van de reserve per 01-01-2019

11108

Storting

Onttrekking

Stand van de reserve per 31-12-2019

11108

Toelichting mutaties reserve 2019

Conform de BBV worden de investeringen in de Ecoducten op de balans geactiveerd. Er wordt voorgesteld om de beschikbare middelen in de reserve vrij te laten vallen en tegelijk vanaf 2021 toe te voegen aan de exploitatiebegroting Mobiliteit onderdeel structurele kapitaallasten Provinciale Wegen.

Deze pagina is gebouwd op 05/03/2021 10:09:28 met de export van 05/03/2021 09:50:18