5a.1.1 | Afname van voertuigverliesuren op provinciale wegen |
---|---|
Voor het provinciale (vaar)wegennet is een uitvoeringsprogramma vastgesteld. Hierin staat welke knelpunten prioriteit krijgen en welke (afwegings)kaders gelden. Belangrijke leidraad is een kosten-batenanalyse op basis van onder andere voertuigverliesuren en verkeersveiligheid. Maar ook het openbaar vervoer en de fiets worden hierin meegenomen. Ook is uitgewerkt hoe mobiliteitsopgaven als integrale opgave op te pakken zijn in de trajectaanpak. Daarnaast is de inzet op beheer en onderhoud verder uitgewerkt. De infrastructurele (wegen)projecten in de studiefase en de realisatiefase voor 2019 en komende jaren die beschreven staan in het Meerjareninvesteringsplan (MIP) zijn grotendeels gerealiseerd. De onderhoudsactiviteiten die waren voorzien en beschreven in het Meerjarenonderhoudsplan (MOP) in 2019 zijn uitgevoerd. De herindeling van de gemeente Vijfheerenlanden heeft consequenties gehad voor het aantal provinciale (vaar)wegen. Het gaat vooral om de N484 tussen Zijderveld en Leerdam en het Merwedekanaal. Er is gestart met een aanpak voor deze nieuwe (vaar)wegen. De lasten hiervan worden in de begroting van 2021 verwerkt. |
Beoogde resultaten 2019 | Gerealiseerde resultaten 2019 |
---|---|
Een uitvoeringsprogramma voor provinciale wegen is vastgesteld. | Het uitvoeringsprogramma voor provinciale (vaar)wegen is vastgesteld. |
De projecten die in de realisatiefase van het Meerjareninvesteringsplan(MIP) zijn voorzien voor 2019 zijn gerealiseerd, waaronder de trajectaanpak N212 Mijdrecht-Kamerik en de N411 tussen Utrecht en Bunnik | De projecten die in de realisatiefase van het Meerjareninvesteringsplan(MIP) waren voorzien voor 2019 zijn gerealiseerd, waaronder de trajectaanpak N212 Mijdrecht-Kamerik en de N411 tussen Utrecht en Bunnik. |
Er zijn richtinggevende besluiten genomen over de grootste knelpunten: N201, Rijnbrug, Rondweg Veenendaal en de NRU/N230 | Er zijn richtinggevende besluiten genomen over de grootste knelpunten: N201, Rijnbrug, Rondweg Veenendaal. Een aanpak voor het knelpunt NRU/N230 is uitgewerkt en wordt in 2020, afhankelijk van de gemeente Utrecht, aan PS voorgelegd, |